create a new client

Gesperrt
gigzi
create a new client

Beitrag von gigzi »

Hello,
Could you please help me.
To start with I don’t understand where should I place Contenido folders on the server before installation. Should they be placed straight in the root directory or can they also be putted in the separate Contenido folder in the root directory, like www.mydomain.com/contenido/cms/…? And does it make any difference?

I also don’t understand what causes the following thing to happen:
When I create a new client I get the warning message that it can’t copy the template files. I am suggested to copy front-end templates manually.
If this is the correct way I still don’t understand which front-end templates I have to copy and where should I copy them, in which directory?

Thank you for your help,

giorgi
timo
Beitrag von timo »

you can put them into separate directories, however, as "cms" is your frontend, you might want to place it in the server root (adjust it's contenido_path value in the file config.php).

When you create a new client and it can't copy the templates, it often means that you don't have write permission to the directory you specified.

e.g.: if you specified /var/www/html/client2 as target, and contenido couldn't copy the template, just copy the template from contenido/external/frontend to the directory you specified.
gigzi
Beitrag von gigzi »

Hello Timo,

Thank you very much for your help.

To be sure I just want to verify whether I understood everything correctly.

Does the new client have to have exactly the same folder structure as the current cms folder? E.g. cache, css, images, js et cetera. And does this client should be placed straight in the root directory of the site?
gigzi
Beitrag von gigzi »

Hello Timo,

I still have a problem with configurations.
I've installed contenido in the root directory, created a new client straight in the root directory. But when I try to preview article in Contenido or go straight to site URL I get the following message:
Warning: main(!PATH!includes/config.php) [function.main]: failed to create stream: No such file or directory in /hsphere/local/home/gziro/isrg-georgia.org/front_content.php on line 17

Warning: main() [function.main]: Faild opening '!PATH!includes/config.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /hsphere/local/home/gziro/isrg-georgia.org/front_content.php on line 17

Fatal error: Call to undefined function: cinclude() in /hsphere/local/home/gziro/isrg-georgia.org/front_content.php on line 18
I tried to adjust path in config.php. But I guess I am doing something wrong. It still doesn't work. :? :(

What can be the reason and which path in which config.php I have to change?

Thanks a lot,
Gigzi
itswillms
Beitrag von itswillms »

Auch wen mein Englich nicht so gut ist ist das wohl das gleiche Problem was ich auch habe, zumindest die gleiche Fehlermeldung. Ich währe für ein antwort in Deutsch dankbar damit ich das Problem beseitigen kan.
emergence
Beitrag von emergence »

in dem neuen mandanten verzeichnis muss noch die config.php angepasst werden.

$contenido_path = "!PATH!"; // relativer pfad zum contenido vereichnis
$load_lang = "!LANG!"; // die id der sprache die geladen werden soll
$load_client = "!CLIENT!"; // die id des client

richtig konfiguriert für einen zweiten mandanten könnte es dann so aussehen..

$contenido_path = "../contenido/";
$load_lang = "2";
$load_client = "3";
*** make your own tools (wishlist :: thx)
itswillms
Beitrag von itswillms »

super funzt danke vielmals.

:D :D :D
neu@cidnet.de
Beitrag von neu@cidnet.de »

Fatal error: Could not display error page. Error to display was: 'No start article in this category' Login

kommt nachdem ich alles eingeben habe, wie es oben steht. das sollte ja bedeuten, das die install eigentlich geklappt hat oder?
Halchteranerin
Beitrag von Halchteranerin »

neu@cidnet.de hat geschrieben:Fatal error: Could not display error page. Error to display was: 'No start article in this category' Login
Du hast auch die richtigen Werte angegeben, und nicht die, die emergence lediglich als Beispiel angab? Der contenido-Pfad duerfte der gleiche sein, wenn Dein zweites Mandantenverzeichnis parallel zum Verzeichnis cms liegt, aber ob die ID der Sprache und des Mandanten bei Dir die gleichen sind, wage ich zu bezweifeln. Bei mir sind naemlich z.B. beim 2. Mandanten beide IDs=3.

Die ID des Mandanten siehst Du gleich nach dem Einloggen, wenn Dir in einem Dropdown-Menue die Liste der Mandanten angezeigt wird. Sie steht in Klammern hinterm Mandantennamen. Wenn Du dann den neuen Mandanten ausgewaehlt hast und unter Administration-->Sprachen guckst, da steht auch seine Sprache mit der ID in Klammern dahinter.
neu@cidnet.de

sprache ist bei mir 10
und mandat ist 3
kann ich davon ausgehen, unter admin system Contenido-Pfad das das der pfad ist ?!
Halchteranerin

neu@cidnet.de hat geschrieben:sprache ist bei mir 10
und mandat ist 3
Siehst Du? Da konnte es schon mal mit emergences Beispiel nicht funktionieren. :)
neu@cidnet.de hat geschrieben:kann ich davon ausgehen, unter admin system Contenido-Pfad das das der pfad ist ?!
Das verstehe ich jetzt nicht? Dass WAS der Pfad ist? Wo liegt denn das Verzeichnis Deines 2. Mandanten im Vergleich zum Verzeichnis cms?
Halchteranerin

puhhhh, das ist bloed, dass Du im Pfad zweimal cms hintereinander hast. Ich wuerde dann den zweiten unter
http://www.kirchekelzenberg.de/cms/testbereich/
tun. Dann stimmt auch die Pfadangabe ../contenido/. Wenn Du das unbedingt so, wie es jetzt ist, haben willst, musst Du wohl als Pfad ../cms/contenido angeben. (../ steht fuer das uebergeordnete Verzeichnis).
neu@cidnet.de

wenn ich das jetzt unter /cms/testbereich machen würde, was mussi ch dann als pfad angeben ?!
Halchteranerin

neu@cidnet.de hat geschrieben:wenn ich das jetzt unter /cms/testbereich machen würde, was mussi ch dann als pfad angeben ?!
das hatte ich doch gerade geschrieben: ../contenido/ kann so bleiben, wie in dem Beispiel von emergence. Fuer die Sprache und den Mandanten musst Du dann Deine IDs angeben.
Gesperrt